Tillsammans gör vi skillnad!
Nu hjälper vi bygden efter skyfallen och betalar självrisken åt drabbade hushåll.
Är ditt hushåll drabbat av höstens skyfall och översvämningar i samband med ovädret Hans? Du som är privatkund i Hälsinglands Sparbank är välkommen att ansöka om ekonomiskt stöd upp till 10.000 kr för att täcka självrisken för ditt försäkringsärende gällande permanentbostad, oavsett vilket försäkringsbolag du har.
Vi har avsatt 1 miljon kronor att fördela till drabbade kunder.
Vi har gjort skillnad sedan 1848 och i tuffa tider är det självklart för oss att stötta lite extra.

Följ stegen nedan för att skicka in din ansökan.
-
Gör en skadeanmälan till ditt försäkringsbolag
Kontakta ditt försäkringsbolag och gör en skadeanmälan hos dem. Därefter gör försäkringbolaget en bedömning och återkommer med beslut i ärendet.
-
Fyll i ansökan
Fyll i formuläret nedan och skicka in det. Se till att alla obligatoriska rutor är ifyllda och kontrollrutan "Jag är inte robot"
-
Skicka kopia på skadeanmälan till oss
Mejla en kopia på din skadeanmälan till oss på sjalvrisk@halsinglandssparbank.se
-
Komplettera med faktura för självrisken
När du fått en faktura för självrisken från ditt försäkringsbolag mejlar du den till oss på sjalvrisk@halsinglandssparbank.se
Förenkla utbetalningen och slipp avier
Anmäl ditt kontonummer till kontoregistret och få utbetalningen direkt till ditt konto.
- Vi utgår från försäkringsbolagets beslut.
- Fakturan kan skickas in efter sista ansökningsdag. Men beslut tas först när vi fått in fakturan.
- Vår förhoppning är att vi kan meddela beslut innan årsskiftet.