Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Hitta kontaktvägar eller ställ en fråga här!

Ställ din fråga här

Vill du veta var och hur vi gör skillnad?

Besök oss på Facebook!

Kontakta oss på Facebook

Telefonbank & ServiceCenter

0650-371 00

Support Internet- & Mobiltjänster

0771-97 75 12

Spärrservice

08-411 10 11

Skriv till oss

Kontaktformulär

Betalningsservice för dödsbo

Ek i höstfärger

Mitt i sorgen när någon dör ska du som anhörig och dödsbodelägare ta tag i allt det praktiska, bland annat den avlidnes ekonomi. Här får du hjälp så allt går så enkelt och smidigt som möjligt.

Med Betalningsservice för dödsbo får du som är dödsbodelägare hjälp att betala räkningar och lösa in utbetalningsavier som står i den avlidnes eller i dödsboets namn. Det kan vara till exempel begravningskostnader, hyra, el- och telefonräkningar. Pengarna tas ifrån den avlidnes konto. Likaså sätts utbetalningar in på den avlidnes konto.

Banken godkänner inga andra uttag från den avlidnes konto innan bouppteckningen är registrerad av Skatteverket. Det gäller även om du har gjort utlägg som du har kvitto för.

Du kan använda denna tjänst tills bouppteckningen är klar och registrerad hos Skatteverket.

Tips till dödsbodelägare

Vad du behöver tänka på att göra som anhörig och dödsbodelägare vid ett dödsfall.

Detta gör banken vid dödsfall

Vid ett dödsfall hanterar banken vissa saker direkt för att proaktivt hjälpa dig som anhörig och dödsbodeltagare.

Stäng Skriv ut