Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Hitta kontaktvägar eller ställ en fråga här!

Ställ din fråga här

Vill du veta var och hur vi gör skillnad?

Besök oss på Facebook!

Kontakta oss på Facebook

Telefonbank & ServiceCenter

0650-371 00

Support Internet- & Mobiltjänster

0771-97 75 12

Spärrservice

08-411 10 11

Skriv till oss

Kontaktformulär

Uttag och insättning

Hos oss har du som kund möjlighet att sätta in och ta ut pengar.

Kontanter på våra kontor

På alla kontor utom i Iggesund har du som kund möjlighet att göra insättningar och uttag. Vi har dessutom kontor med växlingsmaskin och myntinsättningsautomat som du kan använda. I anslutning till de flesta av kontoren finns dessutom en uttagsautomat.

Beställa pengar

Vid större uttag behöver du som kund kontakta oss cirka en vecka i förväg. Banken har endast ett litet lager av kontanter på sina kontor för att minska rånrisken. Det är bra om du som kund kontaktar banken innan du tänker göra en större insättning, du hjälper då oss att minska riskerna. För dig som vill veta mer, kontakta vårt ServiceCenter på 0650-371 00.

Banken måste förstå transaktionen

En del kunder tycker att banken ställer närgångna frågor om deras transaktioner och bankaffärer. De undrar också över varför banken begär legitimation, trots att det inte gäller uttag från konto. Enligt lag och föreskrifter om penningtvätt är banken skyldig att ställa dessa frågor. Nedan kan du läsa mer om varför banken måste ställa dessa frågor.

Läs mer om penningtvätt

Stäng Skriv ut