Våra företagstjänster

Ändra uppgifter för ideell förening

  1. Vilka ändringar ska föreningen anmäla till Hälsinglands Sparbank?

    Vi behöver veta när föreningen gör ändringar av; företrädare gentemot banken (i och med det fullmaktshavare), föreningens ordförande, kontaktuppgifter (adress, telefonnummer, e-postadress) eller föreningens namn.

    Läs mer om de olika ändringarna nedan för att säkerställa att föreningen skickar in samtliga och korrekta underlag för den aktuella ändringsanmälan.*

  2. Fyll i Ändringsanmälan

    Ändra dina uppgifter digitalt

    Vanligtvis är väntetiden för att få svar på din ansökan är ca 4 veckor. För tillfället har vi lite längre svarstider. Vi behandlar ansökningarna i tur och ordning

  3. Efter godkänd anmälan

    Efter godkänd ändringsanmälan kontaktar vi er.

    Har ni valt att föreningen ska företrädas två i förening ska båda fullmaktshavarna samtidigt besöka kontoret.

    Läs mer om hur ni kommer igång med internetbanken:

    Information om behörigheter i internetbanken.(se)

Vilka ändringar ska ni som förening anmäla och hur anmäler ni dem?

Hur lång tid tar det att får svar på anmälan?

Under sommaren har vi begränsade möjligheter att handlägga ansökningar om nya föreningar, svarstiden kan därför bli längre än 4 veckor. Vi behandlar ansökningarna i tur och ordning.

Har du frågor?

När ni ringer:

  • Identifiera föreningen med en företagskod.
  • Identifiera dig själv med Mobilt BankID.

Vad händer efter godkänd anmälan?

Efter godkänd ändringsanmälan får föreningen ett bekräftelsebrev. Om föreningen har behov av att ansluta ytterligare tjänster eller användare av föreningens internetbank kan nu föreningens fullmaktshavare besöka ett av våra kontor för uppdateringen.

Har ni valt att föreningen ska företrädas två i förening ska båda fullmaktshavarna samtidigt besöka kontoret.