Klagomål
För oss på Hälsinglands Sparbank är det viktigt att du som kund är nöjd med såväl vårt bemötande som med våra produkter och tjänster. Är du missnöjd ber vi dig ta kontakt med närmaste bankkontor eller Kundcenter på telefon 0650-371 00.
För oss på Hälsinglands Sparbank är det viktigt att du som kund är nöjd med såväl vårt bemötande som med våra produkter och tjänster. Är du missnöjd ber vi dig ta kontakt med närmaste bankkontor eller Kundcenter på telefon 0650-371 00.
Vill du överklaga ett beslut från banken i ett klagomålsärende kontaktar du närmaste bankkontor eller Kundcenter på telefon 0650-371 00.
Om du inte är nöjd med det svar du får på bankkontoret eller hos Kundcenter kan du kontakta Hälsinglands Sparbanks Kundklagomålsansvarig.
Beskriv skriftligt vad du tycker är fel, vilket kontor och vem du tidigare haft kontakt med i ditt ärende.
Skicka ditt brev till:
Hälsinglands Sparbank
Klagomålsansvarig
Box 1202
824 15 HUDIKSVALL
Om du efter omprövning av bankens Klagomålsansvarig fortfarande inte är nöjd kan du vända dig till följande ställen:
hudiksvall.se
ljusdal.se
sundsvall.se
skl.se (Sveriges Kommuner och Landsting)
Konsumentvägledare som finns i flertalet kommuner, lämnar kostnadsfritt information och råd i hushållsekonomiska och juridiska frågor.
Box 24215
104 51 Stockholm
Telefon 0200-22 58 00
bankforsakring.konsumenternas.se
Självständig rådgivningsbyrå, lämnar kostnadsfritt vägledning i bank- och finansfrågor. Står i kontakt med klagomålsansvariga på banker och värdepappersinstitut och håller dem och berörda myndigheter informerade i aktuella konsumentfrågor.
Box 174
101 23 Stockholm
Telefon 08-508 860 00
ARN är en statlig myndighet vars uppgift är att opartiskt och utan kostnad pröva tvister mellan konsumenter och näringsidkare. Anmälan görs av konsumenten och ska ha inkommit till nämnden sex månader efter det att näringsidkaren avvisat konsumentens krav.
Box 48
651 02 Karlstad
Telefon 0771-42 33 00
Konsumentverket arbetar med rättsskydd, produktsäkerhet och information för att öka tryggheten och kunskapen hos både privatpersoner och näringsidkare.
Domstolsverket
551 81 Jönköping
Telefon 036-15 53 00
Ett ärende kan alltid hänskjutas till rättslig prövning vid allmän domstol.
Alla medarbetare är skyldiga att ta emot, hantera och registrera klagomål. Detta gäller oavsett hur klagomålet framställts, till exempel via telefon, besök, brev eller mejl.
Alla klagomål ska hanteras och utredas på ett objektivt och sakligt sätt med beaktande av din upplevelse av bankens service, produkter och tjänster.