Hoppa till textinnehållet

Så fungerar det med utbetalningar via oss

  1. Skicka underlag för utbetalningarna

    När underlaget för utbetalningarna är klart skickar ni det direkt från ert ekonomiprogram till oss för utbetalning. Vi håller reda på mottagarnas kontonummer och ser till att de får utbetalningen till rätt konto i rätt tid.

  2. Utbetalningar till rätt konto

    Vi håller reda på mottagarnas kontonummer och ser till att de alltid får utbetalningen till rätt konto och i rätt tid. Kontot kan finnas i svensk- eller utländsk bank.

  3. Så meddelar betalningsmottagare sitt kontonummer

    Dina betalningsmottagare kan enkelt meddela banken vilket kontonummer de vill få sin utbetalning utbetald till. Har mottagaren svenskt personnummer eller samordningsnummer och är 18 år kan de anmäla kontonumret på www.swedbank.se/kontoregister

  4. Mottagare med utländskt kontonummer

    Mottagare med utländskt kontonummer eller mottagare som är företagsmottagare, är välkomna in på banken för att meddela sitt kontonummer.

  5. Vill ni själva ansvara för kontouppgifterna?

    Om ni som utbetalare önskar ansvara för kontouppgifterna skickar ni med uppgifterna i underlaget till banken. Bland funktioner som kan väljas finns bland annat utbetalning med kontantavi, utbetalning till bankgironummer, insättningsbesked till mottagarna med flera tillvalsfunktioner.

Kontakt med många betalningsmottagare

Många företag, kommuner, landsting, pensionsutbetalare, försäkringsbolag och organisationer använder sig av våra tjänster. Därigenom har vi - direkt och indirekt - kontakt med stora delar av Sveriges betalningsmottagare.

Kontakta oss för att få hjälp - på det sätt du gillar bäst