Hantera bankkort Business digitalt
Hantera företagets bankkort i internetbanken och appen för företag. Du följer korttransaktioner och kan ersätta kort, beställa nytt kort, ändra limit och slå på/av internetköp digitalt. Du behöver ha behörigheten "Hantera företagskort".
Det här kan du göra digitalt
Glömt koden eller trasigt kort
Om kortet är skadat och inte fungerar eller om du glömt din PIN-kod beställer du ett ersättningskort med ny PIN-kod.
-
Logga in och välj ”Kort” i huvudmenyn
-
Välj det kortavtal kortet är kopplat till
-
Klicka på det kort det gäller
-
Klicka på länken ”Beställ ersättningskort”
-
Kontrollera, godkänn och signera
Efter godkänd beställning skickas kort och PIN-kod i separata kuvert till den adress kortinnehavaren anmält.
Beställ kort till kollega
Om du har ett kortavtal kan du beställa ett bankkort Business till en kollega.
-
Logga in och välj “Kort” i huvudmenyn
-
Välj det kortavtal det nya kortet ska kopplas till
-
Klicka på länken ”Beställ nytt företagskort”
-
Fyll i formuläret
-
Kontrollera, godkänn och signera
Efter godkänd beställning skickas kort och PIN-kod i separata kuvert till den adress kortinnehavaren anmält.
Aktivera kort
Du som har internetbank aktiverar nya kort i internetbanken eller appen.
-
Logga in och välj “Kort” i huvudmenyn
-
Välj det kortavtal kortet är kopplat till
-
Klicka på det kort det gäller. Det står intill kortet om det behöver aktiveras
-
Fyll i utgångsdatum och klicka på “Aktivera”
Om du saknar internetbanksavtal eller ska aktivera ett ersättningskort, gör du det genom en första transaktion i butik eller i någon av bankomats automater.
Slå av eller på internetköp
Nya företagskort distribueras med internetköp påslaget. Du kan enkelt slå av internetköp som behörighetsadministratör.
-
Logga in och välj “Kort” i huvudmenyn
-
Välj det kortavtal kortet är kopplat till
-
Klicka på det kort det gäller.
-
Slå av/på internetköp
För att kortinnehavaren ska kunna använda sitt kort på nätet behöver kortet först aktiveras.
Ändra limit
Du väljer limit när kortet läggs upp för första gången. Du kan när som helst ändra limiten.
-
Logga in och välj ”Kort” i huvudmenyn
-
Välj det kortavtal kortet är kopplat till
-
Klicka på det kort du vill ändra limit för
-
Klicka på länken "Ändra limit"
-
Ändra limit
-
Kontrollera, godkänn och signera
Kom igång med Samsung Pay
1. Skaffa Samsung Pay
Öppna Samsung Pay-appen.
Hos Samsung kan du läsa om vilka telefoner och klockor som går att använda med Samsung Pay.
2. Skaffa Mobilt BankID
Du behöver Mobilt BankID för att ansluta ditt bankkort.
3. Anslut kortet och verifiera
Anslut ditt Bankkort Business genom att scanna kortet i Samsung Pay-appen och verifiera kortet med Mobilt BankID.
För att använda Samsung Pay behöver du välja en verifieringsmetod. Du kan välja att verifiera dig med iris, fingeravtryck eller en kod kopplad till Samsung Pay.
Vi hjälper dig
Teckna kortavtal
Om du vill skaffa bankkort Business hjälper vi dig att teckna avtal, kontakta oss så hjälper vi dig.
Spärra ditt kort
Ring oss direkt och spärra ditt kort - vi har öppet varje dag, dygnet runt.