Ändra uppgifter för ideell förening
-
Vilka ändringar ska föreningen anmäla till Hälsinglands Sparbank?
Vi behöver veta när föreningen gör ändringar av; företrädare gentemot banken (i och med det fullmaktshavare), föreningens ordförande, kontaktuppgifter (adress, telefonnummer, e-postadress) eller föreningens namn.
Läs mer om de olika ändringarna nedan för att säkerställa att föreningen skickar in samtliga och korrekta underlag för den aktuella ändringsanmälan.*
-
Fyll i Ändringsanmälan
Vanligtvis är väntetiden för att få svar på din ansökan är ca 4 veckor. För tillfället har vi lite längre svarstider. Vi behandlar ansökningarna i tur och ordning
-
Efter godkänd anmälan
Efter godkänd ändringsanmälan kontaktar vi er.
Har ni valt att föreningen ska företrädas två i förening ska båda fullmaktshavarna samtidigt besöka kontoret.
Läs mer om hur ni kommer igång med internetbanken:
Vilka ändringar ska ni som förening anmäla och hur anmäler ni dem?
Hur lång tid tar det att får svar på anmälan?
Under sommaren har vi begränsade möjligheter att handlägga ansökningar om nya föreningar, svarstiden kan därför bli längre än 4 veckor. Vi behandlar ansökningarna i tur och ordning.
Har du frågor?
När ni ringer:
- Identifiera föreningen med en företagskod.
- Identifiera dig själv med Mobilt BankID.