Meny
Våra tjänster
Låna pengar
Kort och betala
Spara och placera
Pension
Försäkringar
App, internetbank och BankID
Händelser i livet
Samhällsengagemang

Ny telefon – Mobilt BankID, appen och Swish

När du har en ny telefon finns det några saker att göra innan allting funkar som tidigare.

Kom igång på 3 steg

1. Ladda ner apparna på din nya mobil

2. Beställ och aktivera Mobilt BankID till din nya mobil

Det finns två sätt att skaffa ett Mobilt BankID till din nya mobil. Vilket sätt du kan använda beror på om du redan har ett Mobilt BankID som du kommer åt eller inte.

Skaffa Mobilt BankID via länken eller följ instruktionerna för att göra det manuellt: 

Två telefoner bredvid varandra med BankID öppet
Hand som håller i en telefon och skannar ett pass

3. Kom igång med Swish

Har du aktiverat ett Mobilt BankID för din nya telefon är du snart igång och kan swisha som vanligt.

Mer information

Spärra gammalt Mobilt BankID

Om du har blivit av med en enhet med Mobilt BankID behöver du spärra det så fort du kan.

Om du byter enhet och har Mobilt BankID på din gamla som du inte längre använder ska du också spärra det.

BankID barn och ungdom

Det finns två varianter av BankID för barn och unga, Mobilt BankID och Mobilt SäkerhetsID.

Mobilt BankID

Med Mobilt BankID signerar du dina ärenden enkelt i internetbanken eller vår app. Enkelt att skaffa och enkel att använda.